Marfa contracuta arata foarte similar cu produsul original,
singura diferenta (esentiala) intre bunurile contrafacute si imitatii este ca
in vreme ce imitatiile vor doar sa arate similar cu produsul dar nu vor sa-l
convinga pe comparator ca ele sunt efectiv ale brandului original, pe care-l
imita, produsele contracute incearca activ sa convinga cumparatorul ca produsul
contracut este original, ca provine in realitate de la brandul contracut si
astfel ca valoarea lui este mult mai mare, pentru un pret mult mai mic,
generand astfel interes mare si profituri uriase la nivel international. Contrafacerea
este o practica comerciala comuna, peste tot pe glob, ca model de business,
reducand costurile de productie, cele de marketing si publicitate, facand
astfel foarte profitabila afacerea. In plus, fiind o activitate la limita legii
in cele mai multe cazuri, profiturile sunt crescute si mai mult prin practici
indoielnici cum ar fi neplata taxelor, neplata sau evitarea taxelor de import
si cateodata chiar si taxele de vanzare.
Un raport al comisiei europene din 2008 afirma ca 57% dintre
produsele confiscate la nivel European sunt accesorii si imbracaminte + pantofi
si ca aproape 80% din bunurile piratate confiscate au ca tara de origine una
din tarile asiatice. La nivel international, tarile externalizeaza operatiunile
catre companii din Asia profitand astfel de costul redus al muncii sit axe mici
pe export.
O alta dimensiune a contrafacerii, sau o alta
vedere asupra acestui fenomen, conform unor figuri marcante in lumea
brandurilor este Efectul pozitiv asupra brandului si a afacerilor desfasurate de respectivul brand, efect pozitiv creat de
prezenta brandului intr-o masura mai mare decat propriile vanzari si expuneri,
un semnal de alarma cand nu satisface cererea existenta in piata.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu