joi, 7 august 2014

Poate fi contrafacerea produselor buna pentru brandurile in cauza?



Marfa contracuta arata foarte similar cu produsul original, singura diferenta (esentiala) intre bunurile contrafacute si imitatii este ca in vreme ce imitatiile vor doar sa arate similar cu produsul dar nu vor sa-l convinga pe comparator ca ele sunt efectiv ale brandului original, pe care-l imita, produsele contracute incearca activ sa convinga cumparatorul ca produsul contracut este original, ca provine in realitate de la brandul contracut si astfel ca valoarea lui este mult mai mare, pentru un pret mult mai mic, generand astfel interes mare si profituri uriase la nivel international. Contrafacerea este o practica comerciala comuna, peste tot pe glob, ca model de business, reducand costurile de productie, cele de marketing si publicitate, facand astfel foarte profitabila afacerea. In plus, fiind o activitate la limita legii in cele mai multe cazuri, profiturile sunt crescute si mai mult prin practici indoielnici cum ar fi neplata taxelor, neplata sau evitarea taxelor de import si cateodata chiar si taxele de vanzare.
Un raport al comisiei europene din 2008 afirma ca 57% dintre produsele confiscate la nivel European sunt accesorii si imbracaminte + pantofi si ca aproape 80% din bunurile piratate confiscate au ca tara de origine una din tarile asiatice. La nivel international, tarile externalizeaza operatiunile catre companii din Asia profitand astfel de costul redus al muncii sit axe mici pe export.
O alta dimensiune a contrafacerii, sau o alta vedere asupra acestui fenomen, conform unor figuri marcante in lumea brandurilor este Efectul pozitiv asupra brandului si a afacerilor desfasurate  de respectivul brand, efect pozitiv creat de prezenta brandului intr-o masura mai mare decat propriile vanzari si expuneri, un semnal de alarma cand nu satisface cererea existenta in piata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu